TR | EN
Turkish Ceramics

 Üç yıl önce başladı Seramik Tanıtım Grubu ile Markam’ın hikayesi… Seramik Federasyonu çatısı altında Orta Anadolu İhracatçılar Birliği’nin desteği ile kurulan Seramik Tanıtım Grubu; Türk seramik firmalarının, yurt dışında Türk seramiklerine karşı olan algısını yükseltmek ve yurt dışındaki markalaşma faaliyetlerine destek olmak amacı ile 1997 yılında bir atılımla bir araya gelmişti. Markam’ın bu oluşum çerçevesindeki görevi dünya pazarlarında Türk seramiklerinin marka değerini yükseltmekti.  Markam bu amaçla sürekli olarak sektörel raporlar, haberler, web ve saha gözlemleriyle rakip ülkelerin analizini yaptı, başka sektörlerden örnek uygulamalar inceledi ve yaratıcı çalışmaların üretilmesi için reklam ajansına briefler verdi.   Markam, sektörün üst düzey yöneticileriyle bir araya gelmek ve fikir paylaşımında bulunmak amacıyla Haziran 2007, Ekim 2007, Temmuz 2008 ve Eylül 2009 tarihlerinde marka çalıştayları düzenledi.Türk seramiğinin dünya pazarlarında markalaşmasına yönelik temel strateji belirlendi, çalışmalar gerçekleştirildi ve Türk seramikleri “Türkiye seramik ülkesidir” ana mesajı çerçevesinde konumlandırıldı.  Bu mesaj çerçevesinde geliştirilen konsepte dayanarak,  tanıtım filmi, katalog ve ilanlar tasarlandı.    Ayrıca her yıl Unicera Fuarı’na da destek veriliyor… Son üç yıldır Bologna’da düzenlenen Cersaie fuarında, “Türkiye Seramikleri” adına etkileyici organizasyonlar düzenleniyor. 2007 yılında “Anadolu Ateşi” ve 2008 yılında Bologna’nın ana meydanı Piazza Maggiore’de düzenlenen Shaman dans gösterileri izleyenlerin dikkatini ve takdirini topladı, bir sonraki yıl yine aynı meydanda düzenlenen Mercan Dede konseri yaklaşık 2000 kişi tarafından ayakta alkışlandı…